in ,

5+1 πράγματα που πρέπει να αφαιρέσεις από το βιογραφικό σου

«Αυτό το πράγμα δείχνει αρκετά επαγγελματικό;»

Αγαπητή μου φίλη, το 2025 μπήκε για τα καλά, και μπορεί να σε βρήκε να ψάχνεις δουλειά, οπότε πιθανότατα έχεις ήδη ρίξει μια ματιά στο βιογραφικό σου. Μπορεί να έχεις προσθέσει νέα εμπειρία, να έχεις αλλάξει το design, ή απλά να έχεις αναρωτηθεί αν «αυτό το πράγμα δείχνει αρκετά επαγγελματικό;»

Πριν το στείλεις όμως, κάνε ένα ακόμα ξεκαθάρισμα. Γιατί όσο σημαντικό είναι να ξέρεις τι να βάλεις, άλλο τόσο είναι να ξέρεις τι να αφαιρέσεις. Να σου θυμίσω οι recruiters χρειάζονται μόλις 7 δευτερόλεπτα για να σκανάρουν το βιογραφικό σου. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να πετάξεις από το βιογραφικό σου το 2025.

Άσχετες Παλαιότερες Δουλειές

Ναι, όλοι κάπου ξεκινήσαμε… Αν ήσουν ο καλύτερος πωλητής παγωτού στην εφηβεία σου, μπράβο σου! Αλλά εκτός αν η δουλειά που θες έχει σχέση με πωλήσεις ή εξυπηρέτηση πελατών, αυτή η πληροφορία είναι απλά… αχρείαστη. Εστίασε σε εμπειρίες που συνδέονται με τη θέση που στοχεύεις. Αν δεν έχεις μεγάλη εργασιακή εμπειρία, αντί να αναφέρεις απλά τις θέσεις, βρες τι δεξιότητες απέκτησες από αυτές και παρουσίασέ τις σωστά.

Πληροφορίες που δεν ενδιαφέρουν κανέναν

Αν έχεις μέσα στο βιογραφικό σου ημερομηνία γέννησης, οικογενειακή κατάσταση ή ολόκληρη τη διεύθυνσή σου, μπορείς να τα αφαιρέσεις τώρα. Κανείς δεν θα σε επιλέξει επειδή γεννήθηκες 28 Νοεμβρίου του 1991 (εκτός αν κάποιος συμπαθεί υπερβολικά τους Τοξότες!) Τι να κρατήσεις: Email, τηλέφωνο, profile LinkedIn και την πόλη σου.

Ο Στόχος Καριέρας (εκτός αν είναι απόλυτα προσαρμοσμένος)

«Αναζητώ μια δυναμική θέση όπου θα αξιοποιήσω τις δεξιότητές μου και θα αναπτυχθώ επαγγελματικά». Αν έχεις κάτι τέτοιο στην κορυφή του βιογραφικού σου, τότε ας είμαστε ειλικρινείς: δεν λέει απολύτως τίποτα.

Οι recruiters δεν ενδιαφέρονται τόσο για το τι θέλεις εσύ, αλλά για το τι μπορείς να προσφέρεις σε αυτούς και στην εταιρεία. Αντί για κάτι γενικό όπως: «Ψάχνω μια θέση στον χώρο του marketing»
Γράψε «Performance Marketer με εμπειρία σε Google Ads & Meta, αύξηση ROI κατά 30% για 3 brands»

Περιγραφές δεν λένε τίποτα

Αν γράφεις στο βιογραφικό σου «Είχα αρμοδιότητα τη διαχείριση projects και τη συνεργασία με συναδέλφους», τότε… πολύ ωραία, αλλά τι ακριβώς έκανες; Όλοι οι εργαζόμενοι συνεργάζονται με συναδέλφους και όλοι «αναλαμβάνουν projects». Αυτό δεν σε κάνει να ξεχωρίζεις. Αν μπορείς να βάλεις αριθμούς και αντίκτυπο σε μια περιγραφή εργασίας, κάν’ το. Αν όχι, ξανασκέψου αν η περιγραφή σου λέει πραγματικά κάτι χρήσιμο.

Buzzwords και Soft Skills που δεν αποδεικνύεις πουθενά

Αν το βιογραφικό σου είναι γεμάτο με λέξεις όπως «team player», «προσαρμοστικ@», «δυναμικ@», τότε συγχαρητήρια: μόλις έγραψες μια γενικότητα που μπορεί να ανήκει στον οποιονδήποτε. Οι recruiters δεν ενδιαφέρονται για το τι λες ότι είσαι – ενδιαφέρονται για παραδείγματα που το αποδεικνύουν.

Φωτογραφία

Η φωτογραφία είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα στοιχεία στα βιογραφικά. Σε κάποιες χώρες και industries (όπως π.χ. το μοντελινγκ, η υποκριτική, ή customer-facing ρόλοι), μπορεί να είναι χρήσιμη. Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις, δεν χρειάζεται – και μπορεί ακόμα και να δημιουργήσει προκαταλήψεις υπέρ ή κατά σου. Τι να κάνεις: Αν η αγγελία δεν το ζητάει ρητά, μην τη βάλεις.

Κλείνοντας…

Το βιογραφικό σου δεν είναι αρχείο της ζωής σου – είναι ένα εργαλείο για να δείξεις γρήγορα και ξεκάθαρα γιατί αξίζεις να σε καλέσουν για συνέντευξη. Οπότε, κόψε τα περιττά & κράτα τα ουσιαστικά!

Written by Ιωάννα-Ευγενία Μπακούνη

Just your friendly next-door HR manager, Career Coach & Mentor

«I incite this meeting to rebellion»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Οι σωστοί λόγοι για να απορρίψεις μία πρόταση γάμου

Witchella Stories: Τι μας επιφυλάσσει η Ουράνια πανσέληνος στον Λέοντα;