in ,

7 δευτερόλεπτα αρκούν για να διαβάσει ένας recruiter το βιογραφικό σου

Τι φέρνεις στο τραπέζι που δεν το φέρνουν οι άλλοι υποψήφιοι;

Αγαπητή μου φίλη, όπως λέει και το τραγούδι «7 seconds», έτσι και το βιογραφικό σου έχει κατά μέσο όρο 7 δευτερόλεπτα για να εντυπωσιάσει και να σου εξασφαλίσει μια συνέντευξη.

Ναι, τόσο θέλει ένας έμπειρος recruiter για να «σκανάρει» το βιογραφικό σου. Ο οποίος χρόνος είναι σαφέστατα αντιστρόφως ανάλογος του χρόνου που έχεις περάσει για να να το συντάξεις και να εντάξεις όλες τις πληροφορίες που θα αντιπροσωπεύουν χρόνια κόπου και προσπάθειας. Και εδώ προκύπτει το εύλογο ερώτημα – πώς θα αξιοποιήσεις τα 7 σου δευτερόλεπτα;

Γιατί 7 δευτερόλεπτα;

Για κάθε αγγελία εργασίας που βλέπεις, οι recruiters και οι υπεύθυνοι προσλήψεων λαμβάνουν συχνά εκατοντάδες βιογραφικά – κατά μέσο όρο 250 βιογραφικά για μια θέση. Επίσης, οι περισσότεροι recruiters δεν διαχειρίζονται μόνο μια θέση εργασίας σε μια δεδομένη στιγμή, αλλά πολλαπλές, το οποίο σημαίνει ότι καλούνται να επεξεργαστούν έναν μεγάλο όγκο πληροφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Γι’ αυτό το λόγο οι περισσότερες εταιρίες έχουν κάποιο πρόγραμμα, λεγόμενο “Applicant Tracking System” (ATS), το οποίο ουσιαστικά είναι μια εφαρμογή software που «διαχειρίζεται» ηλεκτρονικά χρονοβόρες εργασίες στην διαδικασία επιλογής και πρόσληψης.

Η πρώτη σάρωση του βιογραφικού σου, λοιπόν, μπορεί να μην είναι από ανθρώπινα μάτια, αλλά από ένα πρόγραμμα υπολογιστή. Αυτό σημαίνει ότι έχεις λίγα δευτερόλεπτα για να κάνεις μια μόνιμη εντύπωση — λιγότερο χρόνο δηλαδή από ό,τι χρειάζεται για να φτιάξεις ένα καφεδάκι. Αλλά ο κανόνας των επτά δευτερολέπτων δεν χρειάζεται να είναι απογοητευτικός. Αντιθέτως, μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις προς όφελος σου.

Αυτό το «κάτι» που οι recruiters θέλουν

Το βιογραφικό έχει έναν και μόνο σκοπό: να σε πάει στη συνέντευξη. Για να φτάσεις εκεί, το βιογραφικό σου πρέπει να μπορεί να δείξει σ’ αυτόν που το διαβάζει ότι είσαι το καλύτερο άτομο για τη δουλειά. Πώς, λοιπόν, το κάνεις αυτό σε 7 δευτερόλεπτα;

Το κύριο σημείο είναι να γνωρίζεις και να διατυπώνεις τα μοναδικά σου σημεία πώλησης. Σίγουρα είναι απαραίτητο να καταγράψεις την εργασιακή σου εμπειρία, την εκπαίδευση σου, τα σχετικά σου προσόντα, όμως αυτό που πρέπει να παρουσιάσεις είναι τί σε κάνει μοναδική. Τι φέρνεις στο τραπέζι που δεν το φέρνουν οι άλλοι υποψήφιοι;

Η διαφορά ενός καλού βιογραφικού από ένα εξαιρετικό βιογραφικό είναι ότι το τελευταίο δεν παρέχει απλά πληροφορίες, αλλά έχει και τις κατάλληλες αποδείξεις για να υποστηρίξει τα επιτεύγματα σου. Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί μια απλή απαρίθμηση των καθηκόντων σου. Χρειάζεσαι και τους αριθμούς.

Βεβαιώσου ότι όταν συντάσσεις το βιογραφικό σου, μπορείς να παρέχεις μετρήσιμα στοιχεία, όπου είναι δυνατόν. Για παράδειγμα, το να γράψεις «αύξησα σημαντικά τους νέους πελάτες» μπορεί να σημαίνει ένα μεγάλο εύρος αποτελεσμάτων απόδοσης αναλόγως το άτομο που το διαβάζει, ενώ κάτι συγκεκριμένο όπως «επέβλεψα μια αύξηση των νέων πελατών της τάξεως του 30% το τελευταίο έτος» αναφέρει επακριβώς πόσο αποτελεσματική ήσουν στην δουλειά σου, συν ότι είναι ένα πιο αξιόπιστο δεδομένο.

Και αυτό που δεν θέλουν

Στα λίγα λοιπόν δευτερόλεπτα που έχεις για να εντυπωσιάσεις, είναι καλό να σκεφτείς και τί πρέπει να αφήσεις έξω, ώστε να αναδείξεις τα σημαντικά σημεία του βιογραφικού σου. Παρόλο που ενστικτωδώς σκέφτεσαι ότι όσο πιο πολλά βάλεις, τόσο πιο πολλές οι πιθανότητες, η ουσία δεν είναι ποσοτική μόνο αλλά και ποιοτική. Τί λοιπόν να αφήσεις έξω;

  • Γλώσσες που η τελευταία φορά που τις χρησιμοποίησες ήταν στο Λύκειο: σημασία έχει να μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε ένα εργασιακό περιβάλλον την γλώσσα που αναφέρεις. Επίσης, στην χειρότερη όλων των περιπτώσεων μπορεί όταν πας για συνέντευξη το άτομο που θα συναντήσεις να γνωρίζει την γλώσσα αυτή και να θέλει να μιλήσετε σ’ αυτή.
  • Βασικές δεξιότητες υπολογιστή όπως το Word και το email: εκτός αν ξέρεις κάτι πολύ συγκεκριμένο στις βασικές εφαρμογές υπολογιστή, τα υπόλοιπα σου τρώνε χώρο καθώς για οποιαδήποτε σύγχρονη επιχείρηση είναι αυτονόητο ότι ξέρεις να διαχειρίζεσαι ένα email (!).
  • Social Media: Αντίστοιχα, εκτός αν είναι η δουλειά σου, το να διαχειρίζεσαι το προσωπικό σου προφίλ στο Instagram δεν αποτελεί κάποιο μοναδικό χαρακτηριστικό.
  • Soft Skills: Αν και αυτό το σημείο είναι κάπως πιο περίπλοκο, καθώς είναι σημαντικά χαρακτηριστικά ενός υποψηφίου που δείχνουν την ολοκληρωμένη εικόνα του, είναι πλέον τετριμμένο να βλέπεις βιογραφικά όπου ο υποψήφιος δίνει προσοχή στην λεπτομέρεια, είναι ομαδικός και μπορεί να κάνει multitasking. Δεν έχει σημασία να προσδιορίζεις τον εαυτό σου με επίθετα, το ζήτημα είναι να μπορείς να τεκμηριώσεις αυτές τις δεξιότητες. Για παράδειγμα, το «ηγήθηκα Χ παράλληλα projects μέχρι την ολοκλήρωση τους με Χ% ROI» δείχνει τόσο ηγετικές ικανότητες όσο και διαχείριση πολλαπλών εργασιών και είναι πιο τεκμηριωμένο.
  • Hobby: εκτός αν το χόμπι σου είναι είτε κάτι σχετικό με την θέση εργασίας είτε κάτι που σου έχει προσφέρει μεταβιβάσιμες δεξιότητες, δεν σε διαφοροποιεί να αναγράψεις ότι σου αρέσει το διάβασμα, το γυμναστήριο ή ο κινηματογράφος (ειδικά αν το τελευταίο βιβλίο που διάβασες ήταν πριν 10 χρόνια).
  • Ψέματα, ανακρίβιες και υπερβολές: νομίζω αυτό δεν θέλει ανάλυση!

Φτιάξε το καφεδάκι σου λοιπόν, άνοιξε το βιογραφικό σου και θυμήσου έχεις 7 δευτερόλεπτα να εντυπωσιάσεις!

Written by Ιωάννα-Ευγενία Μπακούνη

Just your friendly next-door HR manager, Career Coach & Mentor

«I incite this meeting to rebellion»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Η σκοτεινή πλευρά της ευφυΐας: Θα απαντήσεις σωστά το ερώτημα;

Magic Diaries #19: Πότε ήταν η τελευταία φορά που ένιωσες ελεύθερη;