Αγαπητή μου φίλη, πρόσφατα έπεσα πάνω σε ένα post σε ένα γνωστό γκρουπ στο Facebook για εργασιακά, όπου τέθηκε το ερώτημα: «Είναι καλό να στέλνουμε ευχαριστήριο email μετά από μια συνέντευξη;». Μπήκα στη διαδικασία να απαντήσω, γιατί το θέμα αυτό με έχει απασχολήσει αρκετές φορές και αξίζει να το αναλύσουμε λίγο παραπάνω.
Ένα από τα σχόλια που έλαβα ήταν ότι αυτά τα ευχαριστήρια email είναι «ψεύτικα» και δεν έχουν νόημα. Καταλαβαίνω τον προβληματισμό – ειδικά όταν κάτι μοιάζει να γίνεται από συνήθεια ή επειδή «πρέπει». Ωστόσο, πιστεύω ότι το ευχαριστήριο email μπορεί πραγματικά να ξεχωρίσει έναν υποψήφιο, ειδικά όταν για μια θέση έχουμε δει πάρα πολλούς. Όχι, δεν εξασφαλίζει απαραίτητα τη θέση, αλλά προσθέτει μια θετική πινελιά στην εντύπωση που αφήνεις.
Η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα
Στην τελική, ζούμε σε έναν κόσμο όπου η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα, αλλά μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται συχνά από ανταγωνισμό και στρες, το να δείχνεις σεβασμό και ευγνωμοσύνη στον χρόνο που αφιέρωσε ο recruiter δεν είναι απλώς «ευγένεια», αλλά μια πράξη επαγγελματισμού που μπορεί να σε ξεχωρίσει από το πλήθος.
Σκέψου το έτσι: το ευχαριστήριο email δεν είναι μια ψεύτικη κίνηση, αλλά μια ευκαιρία να επιβεβαιώσεις το ενδιαφέρον σου και να δείξεις πόσο εκτιμάς την ευκαιρία της συνέντευξης. Άλλωστε, σε έναν κόσμο που μπορείς να είσαι οτιδήποτε, μπορείς να επιλέξεις να είσαι ευγενική.
Εφόσον συμφωνούμε ότι ένα ευχαριστήριο email μπορεί να κάνει τη διαφορά, ας δούμε πώς μπορείς να το γράψεις σωστά:
- Στείλ’ το άμεσα: Ιδανικά, θα πρέπει να στείλεις το ευχαριστήριο email σου εντός 2 ημερών από τη συνέντευξη. Αυτό δείχνει ότι είσαι οργανωμένη και ότι εκτιμάς την ευκαιρία που σου δόθηκε. Επίσης, μένεις στο μυαλό του recruiter.
- Κράτα το σύντομο και περιεκτικό: Το email σου δεν χρειάζεται να είναι έκθεση ιδεών – λίγες γραμμές είναι αρκετές για να περάσεις το μήνυμα.
- Εξατομίκευσέ το: Αναφέρσου σε κάτι συγκεκριμένο που συζητήθηκε κατά τη συνέντευξη. Μπορεί να είναι μια λεπτομέρεια για τη θέση ή για την εταιρεία που σου έκανε εντύπωση. Έτσι, δείχνεις ότι κατά την διάρκεια της συζήτησης ήσουν πλήρως παρούσα.
- Επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον σου: Εκτός από το «ευχαριστώ», επανέλαβε το ενδιαφέρον σου για τη θέση. Δείξε ενθουσιασμό και πες πώς πιστεύεις ότι οι δεξιότητές σου ταιριάζουν με τις ανάγκες της εταιρείας ή της θέσης.
- Τόνισε την προστιθέμενη αξία σου: Είναι μια καλή ευκαιρία να υπενθυμίσεις εν συντομία γιατί θεωρείς ότι είσαι κατάλληλη για τη θέση. Μην κάνεις copy-paste από το βιογραφικό σου, απλώς δώσε μια μικρή ώθηση στο προφίλ σου, συνδυάζοντας το με κάτι που ειπώθηκε στην συνέντευξη.
- Έλεγξε την ορθογραφία και τη γραμματική: Πριν πατήσεις το send, κάνε έναν τελικό έλεγχο για να αποφύγεις λάθη που μπορεί να χαλάσουν την εικόνα σου.
- Κλείσε ευγενικά: Μπορείς να κλείσεις το email με μια πρόταση όπως «Ανυπομονώ να ακούσω νέας σας» ή «Σας ευχαριστώ και πάλι για την ευκαιρία». Έτσι αφήνεις μια ευγενική και θετική εντύπωση. Εναλλακτικά, μπορείς να συνοψίσεις τα επόμενα βήματα (αν συζητήθηκε κάτι τέτοιο).
Τέλος, αν δεν νιώθεις άνετα να στείλεις ένα ευχαριστήριο email ή αν τελικά η θέση δεν σε ενδιαφέρει, δεν είναι υποχρεωτικό. Το ευχαριστήριο email είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει τη θετική εντύπωση σου, αλλά δεν είναι κανόνας.
Αν δεν το νιώθεις αυθεντικό, είναι καλύτερο να μην το στείλεις καθόλου. Αν όμως τελικά επιλέξεις να στείλεις, θυμίσου ότι δείχνει επαγγελματισμό και ευγένεια – και αυτά είναι χαρακτηριστικά που εκτιμώνται πάντα!
GIPHY App Key not set. Please check settings