in ,

Vagus Nerve: 7 Πρακτικές τόνωσης του Πνευμονογαστρικού Νεύρου

Σκέψου κάτι ευχάριστο, γέλασε και σήκω στον αέρα.

Την περασμένη εβδομάδα, ξεκίνησα να σου μιλάω για το Πνευμονογαστρικό Νεύρο (Vagus Nerve) και τον ολιστικό αντίκτυπο που έχει στην υγεία μας. Σήμερα θα σου αποκαλύψω πώς σου μιλά το σώμα όταν το νεύρο έχει απορυθμιστεί, καθώς και τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να το επαναφέρεις σε ορθή λειτουργία.

Η σημασία της τόνωσης του Vagus

Κατά την διάρκεια του Covid, κάποιοι επιστήμονες στην προσπάθεια να βρουν ίαση, δοκίμασαν να διεγείρουν με ηλεκτρισμό το Vagus Nerve σε ασθενείς που κινδύνευαν. Σε πολλές περιπτώσεις έτσι τους κράτησαν εκτός εντατικής.

Ποια είναι λοιπόν τα συμπτώματα, που υποδηλώνουν ένα αδύναμο Vagus;

  • Πονοκέφαλοι και Ημικρανίες
  • Διατροφικές διαταραχές
  • Έκκριση όξινων υγρών στο στομάχι, και παλινδρόμηση
  • Εντερικά προβλήματα όπως φουσκώματα, πόνοι και IBS
  • Φλεγμονώδης νόσοι (ρευματική αρθρίτιδα)
  • Γενικευμένο άγχος και ανησυχία

Ο ρόλος του άγχους

Όταν αντιμετωπίζεις τα παραπάνω συμπτώματα συχνά ένας γιατρός θα σου πει να μειώσεις το άγχος. Το θέμα με το άγχος είναι ότι όταν μας κυριεύει, ενεργοποιεί το Συμπαθητικό Νευρικό σύστημα με αποτέλεσμα να χαθεί η επικοινωνία ανάμεσα στα όργανα και τον εγκέφαλο. Το αποτέλεσμα είναι στομαχική/εντερική δυσλειτουργία και κατάθλιψη, καθώς το σώμα παύει να παράγει τις ορμόνες της χαράς.

Αυτός είναι ο λόγος που όταν ξεκινάς το πρωί της Δευτέρας να πας στην δουλειά σου, έχοντας ήδη ακούσει μερικές κακές ειδήσεις, και αφού εκτεθείς στο μποτιλιάρισμα, η διάθεση και η ενέργεια σου βυθίζονται. Και δυστυχώς, δίνοντας την εντολή στον εγκέφαλο να μειώσει το άγχος, κάνεις μια τρύπα στο νερό. Γιατί συχνά το άγχος γεννιέται στο σώμα, και μόνο το σώμα μπορεί να δώσει την λύση.

Απλές πρακτικές για την τόνωση του Νεύρου της Ψυχής

Αναπνοούλες

Οι βαθιές, αργές αναπνοές, ελαχιστοποιούν το άγχος και τονώνουν το Vagus Nerve. Δοκίμασε την εξής αναπνοή: Εισέπνευσε από την μύτη ώσπου να φουσκώσει η κοιλιά. Όταν γεμίσεις αέρα πάρε άλλη μια μικρή εισπνοή και έπειτα εξέπνευσε ηχηρά.

Η Ψυχρολουσία δεν είναι πάντα κακή

Απ’ ότι φαίνεται το κρύο νερό τονώνει το Vagus και ωφελεί τον οργανισμό. Δοκίμασε να τελειώσεις το καθημερινό σου ντους με 30 δευτερόλεπτα κρύο νερό. Εναλλακτικά γέμισε μια λεκάνη νερό με παγάκια και βύθισε το πρόσωπο σου.

Ο Διαλογισμός και το Vagus

Το ξέρω, δεν είναι για όλους, δεν χρειάζεται να μείνεις όμως ακίνητος σε στάση λωτού. Μπορείς να διαλογιστείς και περπατώντας ή κάνοντας τις δουλειές του σπιτιού. Αρκεί να συγκεντρωθείς σε αυτό που κάνεις και να αδειάσεις το νου από κάθε σκέψη. Επιπλέον, σήμερα, υπάρχουν άφθονα applications με καθοδηγούμενους διαλογισμούς.

 Η Μουσική είναι Θεραπεία

Στην πραγματικότητα τα αυτιά μας είναι ρυθμιστές του Παρασυμπαθητικού συστήματος. Επιπλέον, το Vagus Nerve περνάει πολύ κοντά από το αυτί μας. Δοκίμασε λοιπόν να το τονώσεις με ειδική μουσική συχνοτήτων ή Tibetan Singing Bowls. Πολύ ενδιαφέρον είναι ότι και οι ήχοι του νερού που κυλά, ή των κυμάτων στην ακτή και της βροχής που πέφτει έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.

Τραγουδάτε στο Μπάνιο;

Αν όχι, ξανασκέψου το. Το Vagus ονομάζεται αλλιώς και περιπλανώμενο νεύρο επειδή το συναντάς εκεί που δεν το περιμένεις. Έτσι θα το βρεις να εκτείνεται και κατά μήκους του λάρυγγα. Για αυτόν τον λόγο το τραγούδι, οι ψαλμοί, οι λαρυγγικοί ήχοι και οι γαργάρες το διεγείρουν και οδηγούν στην ευεξία.

Συνάντησε του φίλους σου και γελάστε μαζί

Θυμάσαι τον Πήτερ Παν να μαθαίνει Χαμένα Παιδιά να πετούν; Σκέψου κάτι ευχάριστο, γέλασε και σήκω στον αέρα. Ένας από τους καίριους Πυλώνες της θεωρίας του Vagus Nerve είναι η Σύνδεση. Μην χάνεις λοιπόν ευκαιρία να συναντάς αυτούς που αγαπάς και να γελάτε μαζί. Παράλληλα ενεργοποιείς το Νεύρο της Ψυχής και βελτιώνεις την συνολική σου Υγεία.

Μην ξεχνάς να κινείσαι

Η γιόγκα, μια βόλτα στην φύση, ένας ξέφρενος χορός μέσα στο σαλόνι την νύχτα, όταν δεν σε βλέπει κανείς, είναι τέλειοι τρόποι να τονώσεις αυτό το υπέροχο νεύρο και να συντονιστείς με την συμπαντική συχνότητα. Και όλα αυτά με οδηγούν στο επόμενο θέμα μου που είναι τα Chakras. Τώρα που γνωρίζεις το σώμα σου καλύτερα μπορούμε να μιλήσουμε και για την ενέργεια που ρέει στα όμορφα μαγικά κανάλια του.

Ως την επόμενη φορά σε φιλώ,

Witchella.

Written by Μελίνα Φραγκιά

Life & Mindfulness Coach, Artist, Witchella

«Μαγεία είναι να ζεις την κάθε μέρα με πρόθεση»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Σύγκριση: Τι να κάνεις για να αποφύγεις την παγίδα

Ζεν σε 1 λεπτό: Οτιδήποτε έχει συμβεί, ανήκει στο παρελθόν